Jak na výběr univerzity v Británii

Je důležité si rozmyslet konkrétní obor(y) a potom vyhledat školy (podle databáze na UCASu) – jedna přihláška se posílá na všechny vybrané školy a obory!

Většina studentů radí hlásit se na jeden obor na všechny školy v rámci UCASu, neboť motivační dopis by měl být konkrétní.

Při výběru univerzity by každý kandidát měl konzultovat žebříčky, ale je potřeba k ním přistupovat kriticky. Žebříčky škol mohou reflektovat věci nepodstatné pro výuku (např. počet držitelů Nobelovy ceny).

Vzhledem k velkému množství univerzit je také dobré si předem ujasnit, v jak moc velkém městě by chtěl student žít. Existují malá studentská městečka (Durham, Warwick) vs velkoměsta (Londýn, Manchester). Každému vyhovuje něco jiného. Toto kritérum může hodně pomoct zredukovat množství alternativ.

Při výběru školy je důležité se zaměřit především na tyto otázky: Jaké jazykové testy si budu muset udělat, aby mě škola přijala, a na jaké skóre? Z jakých předmětů musím maturovat (na mnoho oborech je napříkald vyžadována matematika)? Je součástí přijímacího řízení i něco nad rámec přihlášky na UCASu (pohovor, zaslání písemných prací atd.)? Jaké jsou v oboru povinné, volitelné a nepovinné předměty? V případě, že se na ně přihlásí víc zájemců, než je míst, komu je dána přednost? Jaký je průměrný počet studentů ve třídě? Jsou studenti s výukou spokojeni?

Strategie výběru

Je důležité vybrat svých pět univerzit strategicky. Zamysli se nejen nad náklady (není špatný nápad dát si příhlášku alespoň na jednu ze skotských univerzit), ale také nad tím, jak reálně vidíš svoje šance. Určitě stojí za to vybrat si pár elitních škol (např. z Oxford, Cambridge, LSE, St Andrews, Imperial), ale mysli i na zadní vrátka a zvol si alespoň jednu tzv. „insurance“ školu. Věnuj svému výběru dostatek času a udělej si řádný research.

Kontaktuj studenty

Před finálním výběrem univerzity rozhodně doporučujeme kontaktovat konkrétní studenty, kteří na daných školách studují nebo studovali, a zeptat se jich na jejich osobní zkušenosti, které jsou vždy více vypovídající nežli oficiálně dostupné propagační materiály.

Užitečné odkazy